دستور ویژه وزیر آموزش و پرورش برای پیگیری حقوق دانش‌آموزان سنندجی عزل مدیر آموزش و پرورش ری درپی پرونده تعرض به دانش‌آموزان جزئیاتی از پرونده تعرض یک معلم به دانش‌آموزان در شهر ری نیسان آبی رکورد دار واژگونی در روز‌های بارانی/جایگزینی گاردریل‌ها با نیوجرسی در بزرگراه‌های پایتخت اصلاح آیین‌نامه تغذیه دانشجویان/اختصاص ۴ همت به حوزه تغذیه پلیس: آزارگر زنان تهرانی دستگیر شد + عکس متهم توقیف ۱۱ فروند قایق شوتی حامل سوخت قاچاق در خلیج فارس واریزی حقوق معلمان و فرهنگیان با احکام جدید / میزان افزایش حقوق معلمان آسمانی ابری تا نیمه ابری برای تهران تا ۵ روز آینده تمدید مهلت ثبت‌نام در آزمون‌های ورودی مدارس استعداد‌های درخشان و نمونه دولتی بارش باران در اغلب استان‌ها تا اواسط هفته کشف توله شیر وحشی و مار‌های پیتون و کبری در یکی از مناطق مسکونی تهران + عکس رئیس سازمان محیط‌زیست: پروژه قانونی به نام ‎ «پتروشیمی میانکاله» وجود ندارد بیماری‌هایی که مانع سفر حج هستند ماجرای حضور زن نیمه برهنه در بانک اصفهان چه بود؟

منابع متحرک، منشأ آلودگی هوای تهران است

رئیس کمیسیون حمل ‌و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه منشأ آلودگی هوای تهران عمدتا منابع متحرک هستند، گفت: اضافه کردن ۶ هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی تهران و نوسازی ۵۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در اولویت کاری شورای ششم قرار دارد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 January 22
کد خبر: ۱۶۹۵۱۸

به گزارش راهبرد معاصر، سیدجعفر تشکری‌ هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل ‌و نقل شورای شهر تهران در تهران با اشاره به تداوم آلودگی هوا اظهار کرد: منشأ آلودگی هوای تهران عمدتا منابع متحرک هستند و طبق مطالعاتی که شرکت کنترل ترافیک انجام داده است، ۶۰ درصد از ذرات معلق موجود در هوا از منابع متحرک یعنی موتورسیکلت‌ها و خودروها هستند.

 

وی گفت: همچنین اگر مجموع آلاینده‌ها یعنی انواع آلاینده‌های گازی و ذرات معلق را حساب کنیم، حدود ۸۲ درصد مربوط به منابع متحرک می‌شود بنابراین باید به سمت حذف موتورسیکلت‌های بنزینی و جایگزینی آنها با موتورسیکلت‌های برقی برویم که شهرداری تهران به این موضوع ورود کرده تا بتوانیم موتور سیکلت‌های برقی را جایگزین کنیم.

 

رئیس کمیسیون حمل ‌و نقل شورای شهر تهران بیان کرد: بحث دوم مربوط به نوسازی خودروهای فرسوده است که در اولویت‌های کاری شورای شهر تهران قرار دارد که شامل خودروهای عمومی مثل اتوبوس‌های شهری و همینطور تاکسی‌ها می‌شود.

 

تشکری‌ هاشمی ادامه داد: در همین راستا بیش از ۶ هزار دستگاه اتوبوس تا پایان دوره شورای ششم پیش‌بینی کردیم که به شبکه اتوبوسرانی تهران اضافه شود همچنین نوسازی ۵۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در اولویت کاری شورا قرار دارد.

 

برای بهبود هوای شهر، وزارتخانه‌ها پای کار بیایند

وی با بیان اینکه دولت نیز برای کاهش آلودگی وظایفی بر عهده دارد، تصریح کرد: کیفیت بخشیدن به سوخت، عدم استفاده از سوخت‌های ناپاک مثل مازوت در نیروگاه‌ها و کارخانجات و اجبار بر اسقاط خودروهای فرسوده از جمله کارهایی است که باید توسط دولت انجام شود.

 

رئیس کمیسیون حمل ‌و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه برای کنترل آلودگی، همه مجموعه‌های ذی ربط باید پای کار بیایند، تاکید کرد: شهرداری با نوسای منابع متحرک، وزارت صنعت با تولید خودروهای باکیفیت، وزارت کشور با از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و وزارت نفت با کیفیت بخشیدن به سوخت می‌توانند در کنار یکدیگر کار منطقی انجام دهند و هوای شهر را بهبود بخشیم./ فارس

ارسال نظر